Recenzje - Teatr
Pewien manager ma plan. Chce stworzyć zespół, który będzie świetnie zarabiał. Potem go oszuka, a całą kasę zgarnie dla siebie
Ostatnia w tym sezonie propozycja teatralna Starego Teatru w tym sezonie „Czekając na Turka" stała się możliwością wyrażenia osobistego zdania Andrzeja Stasiuka i Mikołaja Grabowskiego na temat czasów przed Schengen.
Sąsiedzi bawią się na przyjęciu. Czarują się intelektualnie. Sypią błyskotliwymi anegdotami jak z rękawa. Ach, jacy oni są wykształceni, nowocześni i otwarci!
Skoro było tak źle, dlaczego było tak dobrze? Jeśli to najgorsza premiera w historii to dlaczego owacja na stojąco trwała kilkanaście minut, a aktorzy musieli wracać na scenę, bo publiczność nie pozwalała im zejść do garderoby?
W spektaklu Kościelniaka cała warstwa „koszmaru" zapisana w języku zasadniczo zniknęła, a to co pozostało to jedynie wrażenie ogólnej, dusznej atmosfery.
Mieczysław Giedrojć w postaci żałosnego pantoflarza, wręcz urzeka widownię, budzi zarówno wiele radości i śmiechu, jak i nostalgii.
„Kobieta w czerni" w Fabryce Trzciny jest niewątpliwie genialnym teatralnym dreszczowcem, który według mnie jest lepszy od niejednego filmowego hitu.
Ta porcja artystycznych uniesień nie jest przeznaczona dla każdego. Dla niektórych może okazać się ciężkostrawna, inni w ogóle nie będą mogli jej skosztować.
Prolog i monolog wykonuje krakowski bard Mirosław Czyżykiewicz. Śpiewa, aż ciarki przechodzą po plecach. Nie można sobie wymarzyć lepszego początku ani zakończenia.
Reżyser Michał Zadara wraz z dramaturgiem Pawłem Demirskim zachował formę tragedii antycznej, ale przekształcił ją i uzupełnił ją nowymi treściami.
Wrocławski Teatr Współczesny zrealizował nagrodzoną sztukę Filipa Zawady.
Scena Wrocławskiego Teatru Lalek zamienia się w las, w którym mały miś nie może zasnąć.
11 października, w wieku 48 lat, zmarł znany polski aktor, Dariusz Siatkowski. Przyczyna śmierci nie jest znana, jak poinformował Teatr im. Jaracza w Łodzi, gdzie przez ostanie lata pracował aktor, śmierć nastąpiła nagle w jednym z hoteli poza Łodzią.
Napisana około 1606 roku tragedia Williama Shakespeare’a jest jednym z lepszych dramatów o "ciemnej stronie ludzkiej duszy". Jak poradził sobie z nim Andrzej Wajda, reżyser spektaklu w Teatrze Starym?
Z Bartoszem Porczykiem - zwycięzcą Przeglądu Piosenki Aktorskiej w 2006 oraz twórcą spektaklu "Smycz", która stała się ważnym wydarzeniem na kulturalnej mapie Wrocławia - o pracy w teatrze i planach na przyszłość rozmawia Marcin Szewczyk.