Recenzje - Teatr
Chociaż od pierwszego wydania „Pigmaliona” minął blisko wiek, historia o brzydkim kaczątku, które z czasem rozwinęło łabędzie skrzydła, jest nadal aktualna.
„Trans-Atlantyk” ogląda się jak dobry pastisz, parodię współczesności. Wentyl bezpieczeństwa dla tych, którzy dość mają bogoojczyźnianej, martyrologicznej narracji fundowanej nam tak samo 50 lat temu, jak i dzisiaj.
"UN)born in PRL" może szokować, ze względu na sposób wyrazu, obecność wulgaryzmów czy odważnych scen, jednak – co podkreśla reżyser Mariusz Kiljan – to specyfika naszych czasów. W swej formie kierowany jest raczej do ludzi młodych. I to oni właśnie stanowili najliczniejszą grupę widzów.
Spektakl "Figlarne miłości" w reżyserii Małgorzaty Pilczuk to sztuka pełna inteligentnego humoru.
Szaleństwo i namiętności. Wszystko to w secesyjnej scenerii serca przedwojennej Warszawy, przy ulicy Foksal 19. Czego jeszcze możemy spodziewać się po spektaklu?
Meine Damen und Herren, Mes dames et Messieurs, Ladies and Gentelmen! Poznajcie mnie, to ja, wasz Joel. Joel Grey, światowy konferansjer. Willkommen! Bienvenue! Welcome! Im Cabaret, Au Cabaret, To Cabaret.
„Pułapka" Wrocławskiego Teatru Współczesnego to popis Bolesława Abarta. Przy akompaniamencie pozostałych aktorów to on włada sceną i nadaje koloryt spektaklowi Gabriela Gietzky'ego.
Widziałeś wasan, jakie w przedpokoju Hamadryjady, Laokonty, Psylle?
Wydawać by się mogło, że panta rei, że czas płynie, jednak pewne rzeczy się nie zmieniają.
Jest w tym recitalu coś sensualnego, co trudno uchwycić i opisać. Trzeba zobaczyć i usłyszeć.
Wrocławski Teatr Współczesny zrealizował nagrodzoną sztukę Filipa Zawady.
Scena Wrocławskiego Teatru Lalek zamienia się w las, w którym mały miś nie może zasnąć.
11 października, w wieku 48 lat, zmarł znany polski aktor, Dariusz Siatkowski. Przyczyna śmierci nie jest znana, jak poinformował Teatr im. Jaracza w Łodzi, gdzie przez ostanie lata pracował aktor, śmierć nastąpiła nagle w jednym z hoteli poza Łodzią.
Napisana około 1606 roku tragedia Williama Shakespeare’a jest jednym z lepszych dramatów o "ciemnej stronie ludzkiej duszy". Jak poradził sobie z nim Andrzej Wajda, reżyser spektaklu w Teatrze Starym?
Z Bartoszem Porczykiem - zwycięzcą Przeglądu Piosenki Aktorskiej w 2006 oraz twórcą spektaklu "Smycz", która stała się ważnym wydarzeniem na kulturalnej mapie Wrocławia - o pracy w teatrze i planach na przyszłość rozmawia Marcin Szewczyk.