Recenzje - Teatr
Sztuka w realizacji Teatru Polskiego to przede wszystkim uczta dla oczu. To „teatr prawdziwy”, przenoszący widza w inny świat.
„Zwycięstwo” potrafi zachwycić i zniesmaczyć. Fascynuje i odtrąca. I nawet jeśli nie przypadnie do gustu - po jakimś czasie weźmie widza siłą.
Oparta o mało kontrastowy scenariusz sztuka „Jonasz” w reżyserii Anny Wieczór – Bluszcz stanowi próbę przypomnienia widzom o podstawowych wartościach. Może być dobrym punktem wyjścia do refleksji o nas samych.
Przychodząc na spektakl "One", czujemy, jakbyśmy przeszli od mniejszego do większego telewizora, od telenoweli „martwej” do „żywej”.
Odegrany 16 czerwca w Teatrze Polskim koncert „Zegar” powstał z okazji 80-tej rocznicy Solidarności Walczącej. To trzydzieści jeden songów, które obrazują najważniejsze wydarzenia polityczne dotyczące Polski.
Każdy „KTO” jest zainteresowany sporą dawką dobrego samopoczucia powinien wsiąść do pociągu, który odjeżdża spod teatru na Gzymsików, „Jednocześnie” zapewniam, że kto się tam zjawi nie będzie żałował.
Bartłomiejowi Porczykowi udało się w stare tchnąć nową jakość, połączyć, zmieszać, dodać swój talent i wyciągnąć prawdziwe, oryginalne show.
Wrocław ma za sobą kolejną udaną premierę. "Carmen" w Operze Wrocławskiej okazała się prawdziwą ucztą dla zmysłów wzroku i słuchu.
„Moja pochwa potrzebuje głębi”, mniej więcej tą frazą rozpoczęto trwające niemal dwie godziny przedstawienie...
...podchodzę do pewnych stereotypów. Dajmy na to bruku paryskiego. Chłód, tupoty wielu nóg zagubionych, pędzących przed siebie, ku celom jeszcze niepoznanym.
Wrocławski Teatr Współczesny zrealizował nagrodzoną sztukę Filipa Zawady.
Scena Wrocławskiego Teatru Lalek zamienia się w las, w którym mały miś nie może zasnąć.
11 października, w wieku 48 lat, zmarł znany polski aktor, Dariusz Siatkowski. Przyczyna śmierci nie jest znana, jak poinformował Teatr im. Jaracza w Łodzi, gdzie przez ostanie lata pracował aktor, śmierć nastąpiła nagle w jednym z hoteli poza Łodzią.
Napisana około 1606 roku tragedia Williama Shakespeare’a jest jednym z lepszych dramatów o "ciemnej stronie ludzkiej duszy". Jak poradził sobie z nim Andrzej Wajda, reżyser spektaklu w Teatrze Starym?
Z Bartoszem Porczykiem - zwycięzcą Przeglądu Piosenki Aktorskiej w 2006 oraz twórcą spektaklu "Smycz", która stała się ważnym wydarzeniem na kulturalnej mapie Wrocławia - o pracy w teatrze i planach na przyszłość rozmawia Marcin Szewczyk.