Recenzje - Teatr
Imponderabilia – rzeczy nieuchwytne, nie dające się zmierzyć, dokładnie określić. Mogą jednak oddziaływać, mieć wpływ. Tak mówią słowniki i taka właśnie jest premierowa sztuka Capitolu.
Podczas gdy współpracownicy-kucharze radośnie flirtują z kokieteryjnymi klientkami, samotny rzeźnik odkrywa nagle swą miłość do wielkiej góry mięsa o kobiecych kształtach i niczym doktor Frankenstein rychło ożywia ukochaną.
Niewielkich rozmiarów bar - enklawa życia otoczona szarością świata. To w środku rozgrywają się dramaty, zawiązują przyjaźnie, swoje początki mają romanse. Tu toczy się prawdziwe życie.
"Przylgnięcie" Aldony Figury to studium głębokiej przemiany człowieka, który przez swoje grzeszne życie stał się dogodnym medium dla dybuka - w tradycji żydowskiej duszy zmarłego, niemogącej zaznać spokoju po śmierci.
Trudno jest mówić o "Kompozycji w słońcu" krótko i nie zdradzając zakończenia. Jedyne co pozostaje do zrobienia to zachęcenie wszystkich do zobaczenia tego wyjątkowego przedstawienia...
Włodzimierz Majakowski zyskał nową twarz. Od dziś patrzy i ocenia nas oczyma Bartosza Woźnego, bohatera spektaklu Krystyny Meissner „... np. Majakowski".
Francois Pignion (w tej roli Piotr Michalski) to „pierdołowaty” księgowy w firmie produkującej prezerwatywy. Jego życie zawodowe i prywatne jest ruiną...
„A Chorus Line” Capitolu sprawił, że z wreszcie z Broadwayem łączy Wrocław coś więcej, niż tylko kolorowe lampki na budynku Teatru Muzycznego.
Hamlet według Teatru Replika nie jest już Hamletem. Jest marą bezduszną, która wprowadza widza w letarg.
Hamlet według Teatru Replika nie jest już Hamletem. Jest marą bezduszną, która wprowadza widza w letarg.
Wrocławski Teatr Współczesny zrealizował nagrodzoną sztukę Filipa Zawady.
Scena Wrocławskiego Teatru Lalek zamienia się w las, w którym mały miś nie może zasnąć.
11 października, w wieku 48 lat, zmarł znany polski aktor, Dariusz Siatkowski. Przyczyna śmierci nie jest znana, jak poinformował Teatr im. Jaracza w Łodzi, gdzie przez ostanie lata pracował aktor, śmierć nastąpiła nagle w jednym z hoteli poza Łodzią.
Napisana około 1606 roku tragedia Williama Shakespeare’a jest jednym z lepszych dramatów o "ciemnej stronie ludzkiej duszy". Jak poradził sobie z nim Andrzej Wajda, reżyser spektaklu w Teatrze Starym?
Z Bartoszem Porczykiem - zwycięzcą Przeglądu Piosenki Aktorskiej w 2006 oraz twórcą spektaklu "Smycz", która stała się ważnym wydarzeniem na kulturalnej mapie Wrocławia - o pracy w teatrze i planach na przyszłość rozmawia Marcin Szewczyk.