Wybierz miasto
Teatr Logowanie / Rejestracja
Znajdujesz się w ogólnopolskim wydaniu.

Skrzywienie kręgosłupa - mentalne odpadki i tona śmiechu [RECENZJA]

2017-03-13

"Skrzywienie kręgosłupa. Wieczór dla osób z wadą postawy" to najnowsza premiera Wrocławskiego Teatru Współczesnego, którą można podziwiać od 11 marca. Bez wahania - jest to absolutnie jeden z najlepszych spektakli, jakie w ostatnich latach publiczność mogła zobaczyć.

Zobacz zdjęcia z próby>>

Natalia Sołtysik wyreżyserowała sztukę, która porywa od samego początku. To wyrazisty, mocny i niezwykle aktualny pokaz słodko-gorzkiej satyry. Nasze, doprowadzone do absurdu, przejmowanie się tym jak wyglądamy, jak widzą nas inni i co o nas myślą, jest tu pięknie wypunktowane. Jest też inny problem współczesności - prawdziwi my, a nasze wyobrażenie tego kim chcemy być, a kim prawdopodobnie nigdy nie będziemy.

Na scenie dzieje się dużo, bardzo dużo. Choć w obsadzie jest tylko kilkoro aktorów, to każdy z nich daje pokaz talentu i charyzmy. Świetnie sprawdzają się zarówno w scenach typowo komediowych, jak i poważnych, wymagających skupienia. Skupić powinna się także widownia, bo spektakl jest wyjątkowo dynamiczny. Nigdy nie wiemy, co wydarzy się w następnej sekundzie, co spadnie z sufitu, kto wejdzie na scenę, a kto ją opuści. Wszystko to jest efektowne i z pewnością wymagało wielu godzin planowania i organizacji. Nie tylko scena jest w pełni zagospodarowana, bo zaskakuje też jej... ruch!

Z całkowitą odpowiedzialnością polecam "Skrzywienie kręgosłupa" zarówno doświadczonym fanom teatru, jak i zupełnym laikom. Trudno doszukać się w słabych punktów tego spektaklu. Może druga część jest nieco słabsza i nie do końca przystaje do pierwszej, ale wytykanie tego jest wyłącznie czepialstwem. To trzeba zobaczyć!

Twórcy:


Igrid Lausund
Skrzywienie kręgosłupa. Wieczór dla osób z wadą postawy
Bandscheibenvorfall. Ein Abend für Leute mit Haltungsschäden
przekład: Paweł Adamski

reżyseria: Natalia Sołtysik
dramaturgia i opracowanie muzyczne: Krzysztof Ogłoza
scenografia i kostiumy: Agnieszka Roszkowska
współpraca scenograficzna: Mateusz Mirowski
reżyseria świateł: Paulina Góral
inspicjentka, suflerka: Justyna Bartman-Jaskuła

obsada:

Kretzky – Tomasz Orpiński
Hufschmidt – Jerzy Senator
Schmitt – Aleksandra Matlingiewicz [gościnnie]
Kristensen – Beata Rakowska
Kruse – Marek Kocot [gościnnie]
Mama – Maria Kania
Papa – Maciej Tomaszewski
Presti – Marcin Łuczak
Hipersprzątająca – Zina Kerste

W spektaklu wykorzystano fragmenty sztuki Hysterikon Ingrid Lausund w przekładzie Karoliny Bikont.

Michał Derkacz

fot. Krzysztof Zatycki

Dodaj do:
  • Wykop
  • Flaker
  • Elefanta
  • Gwar
  • Delicious
  • Facebook
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Google
  • Yahoo
Komentarzedodaj komentarz

Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Brak komentarzy.

 
BLOK PROMOWANY
Weź udział w konkursie i poznaj moc jagód acai!Przetestuj nowe kosmetyki Ziaja polecane w pielęgnacji współcześnie wrażliwej skóry.
FB dlaMaturzysty.pl reklama